استادرضایی

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران خبر داد؛

فعال‌سازی دو خوشه شبکه تعاون و تجارت در ایام دهه فجر

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، از فعال شدن دو خوشه مهم شبکه تعاون و تجارت در دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، خاطره استادرضایی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، با تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا و روز زن و تبریک دهه مبارک فجر، برنامه ها و دستاوردهای کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران را تشریح کرد.

استادرضایی در خصوص شبکه تعاون و تجارت گفت: از ۲۸ آبان سال گذشته همزمان با دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، ثبت، تشکیل و راه اندازی رسمی تعاونی شبکه تعاون و تجارت کلید خورد.

وی ادامه داد: تعاونی شبکه تعاون و تجارت،  دو هدف عمده را دنبال می کند که شامل شناسایی و ساماندهی تولیدات کالا و دانش فنی خدمات تعاونی با اولویت بانوان در سطح کشور همچنین احصاء مشکلات و فقدان حمایت های قانونی و دسته بندی های منظم جهت حضور توانمند بانوان تعاونگر ایرانی در سطح بازرگانی ملی و فراملی، است.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران افزود: شبکه تعاون و تجارت به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران و با توجه به اهداف مذکور، ۵ خوشه مجزا در تمام رشته ها را برای این شبکه تعریف کرده است که شامل: خوشه صنایع دستی و گردشگری، خوشه تولیدات و کشاورزی روستایی و مشاغل خانگی، خوشه خدمات و توان بخشی و درمان، خوشه سلامت خانواده، خوشه آموزش و تحقیقات و خوشه مسکن، شهرسازی و صنایع مرتبط می شود.

استادرضایی به ایام الله گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران در گام اول و به مناسبت این ایام خجسته به فعال سازی خوشه های صنایع دستی و گردشگری و خوشه تولیدات کشاورزی روستایی و مشاغل خانگی اقدام کرده است.

وی در ادامه به تنفیذ احکام دبیران کمیته های اجرایی اشاره کرد و گفت: این کمیته ها وظیفه شناسایی و تامین اطلاعات میدانی و تولید محتوا و در دسترس قرار دادن دبیران خوشه های مذکور را بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون اذعان داشت: با آغاز دهه فجر، برنامه ها و نشست های مختلفی را این کمیسیون در برنامه دارد و در این راستا نشست هماهنگی با رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی در حوزه بانوان برگزار شده است. وی افزود: در این نشست، مشکلات بانوان به عنوان فعالان اقتصادی در حوزه مرزنشینی مطرح و تدوین جدول نشست های ثابت جهت ارائه و احصاء و اولویت بندی پیشنهادات و ارائه راهکارهای حل معضلات مذکور مصوب شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به افتتاح اولین نمایشگاه و فروشگاه ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی با عنوان زنان سرزمین من اشاره و آن را از دستاوردهای کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران عنوان کرد.

استادرضایی همچنین برگزاری نشست مشترک بانوان در حوزه تعاون با فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، پنل تخصصی تعاون و توانمندسازی بانوان مسلمان با دانشگاه الزهراء و برگزاری سلسله نشست های انتقال تجربیات تعاونگران دو کشور ایران و آفریقای جنوبی در حوزه بانوان را از دیگر برنامه های کمیسیون بانوان در دهه مبارک فجر اعلام کرد.