وبینار-صنایع-دستی1

نقش موثر زنان تعاونگر در اقتصاد / وجود بیش از ۱۱هزار تعاونی ویژه زنان در کشور

رئیس اتاق تعاون ایران در وبینار «تعاون، توانمندسازی زنان» برای زنان مسلمان جهان گفت: در بخش تعاون ایران بیش از 11 هزار تعاونی ویژه زنان داریم که سهم خوبی در اقتصاد کشور دارند.

رئیس اتاق تعاون ایران در وبینار «تعاون، توانمندسازی زنان» برای زنان مسلمان جهان گفت: در بخش تعاون ایران بیش از ۱۱ هزار تعاونی ویژه  زنان داریم که سهم خوبی در اقتصاد کشور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در پیامی به این وبینار، با بیان اینکه

یکی از راههای توسعه پایدار در جوامع استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هر کشوری است، اظهار داشت: زنان بیش از نیمی از جمعیت را در ترکیب جمعیتی هر کشوری شامل می شوند و این ظرفیت بزرگی برای رشد و توسعه جوامع محسوب می شود.

رئیس پارلمان بخش تعاون کشور بیان داشت: هر کشوری که بتواند از این ظرفیت بزرگ استفاده کند، راه توسعه و رشد را سهل و هموارتر طی می کند.

وی افزود: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توجه ویژه ای که به رشد و ارتقا جایگاه زنان شد، توانستند اقدامات موثری در عرصه اقتصاد انجام داده و نقش مهم وسهم به سزایی در رشد اقتصاد داشته باشند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره نقش زنان در بخش تعاون کشور، تصریح کرد: یکی از بخش هایی که زنان حضور و نقش موثری در رشد و ارتقا آن داشته اند، بخش تعاون کشور است. وی افزود: در بخش تعاون بالغ بر۱۱هزار تعاونی ویژه زنان داریم که زنان با عضویت در این تعاونی ها سهم به سزایی در اقتصاد داشته و از این مسیر به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی می کنند.

عبداللهی در ادامه به افزایش سطح علمی زنان اشاره کرد و گفت: افزایش سطح علمی بانوان، پشتوانه ای برای فعالیت های موثر اقتصادی و اجتماعی است چنانچه در کشور ما بیش از ۶۰درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند. وی خاطرنشان کرد: بانوان در سالهای اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش ویژه ای در کشور دارند.

رئیس پارلمان بخش تعاون کشور تصریح کرد: اتاق تعاون ایران به عنوان متولی بخش تعاون کشور به حضور زنان توجه ویژه ای داشته و کمیسیون بانوان یکی از ۱۴ کمیسیون تخصصی اتاق تعاون است.

وی با تشکر از مدیریت کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، افزود: بانوان تعاونگر در این کمیسیون در تمام حوزه های اقتصاد فعال بوده و نسبت به پیگیری امور مختلف زنان اقدام می کنند.

عبداللهی گفت: زنان در تمام بخش های مختلف و همه عرصه های اقتصادی کشور حضور دارند و اتاق تعاون ایران تلاش می کند به نحو موثری از آن حمایت کرده و مسیر رشد و ارتقا آنان را تسهیل کند .

معرفی ظرفیت‌های کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران ویبنار تعاون و توانمندسازی زنان

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران از برگزاری وبینار تعاون، توانمندسازی زنان برای زنان مسلمان کشورهای محور مقاومت خبر داد.

خاطره استادرضایی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با اشاره به برگزاری وبینار تعاون، توانمندسازی زنان برای زنان مسلمان کشورهای محور مقاومت در خصوص جامعه هدف این وبینار بیان داشت: جامعه هدف این وبینار زنان در کشورهای سوریه، عراق، یمن، تونس، لبنان، افعانستان و پاکستان بودند و این وبینار به سه زبان، عربی، فارسی و انگلیسی ترجمه می شد.

وی ادامه داد: در این وبینار، کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، شبکه تعاون تجارت به صورت مبسوط معرفی شد که استقبال پژوهشکده زنان و دانشگاه الزهرا جهت همکاری های مشترک را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی های تخصصی توسط مجموعه کمیسیون بانوان و مشاور امور بانوان اتاق تعاون ایران ارائه شده است، اظهار داشت: این سخنرانی ها در گرایش های تولیدات روستانی، عشایر، کشاورزی، صنایع دستی، کارآفرینی و محرومیت زدایی در مناطق محروم، مشاغل خانگی و کارآفرینی با مبحث توانمندسازی خانواده، بازرگانی، سلامت، درمان و بهداشت مادر و کودک و فرزندآوری و تعاملات حوزه آسیا و اروپایی بوده است که کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران آمادگی خود را برای تشکیل کمیته هماهنگی های اقتصادی و آموزشی با محوریت بانوان مسلمان اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مشاور امور بانوان اتاق تعاون نیز نقش اتاق تعاون در پشتیبانی از تعاونی های بانوان را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران بیان داشت: در این گردهمایی مقرر شد پیشنهادات و راهکارهای کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران به صورت مکتوب به پژوهشکده زنان فرستاده همچنین نشست های تخصصی مشابه برنامه ریزی شود.