Skype-20210215-113812-1

نشست مشترک بانوان تعاونگر ایران و آفریقای‌جنوبی به صورت آنلاین برگزار شد.

نشست مشترک آنلاین میان بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوبی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری و سلامت و توانبخشی برگزار شد.

نشست مشترک آنلاین میان بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوبی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری و سلامت و توانبخشی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، اولین نشست از سلسله نشست‌های مشترک بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوبی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری و سلامت و توانبخشی با هدف معرفی و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین، با حضور رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران و دبیر سوم سفارت آفریقای جنوبی در تهران،  در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

براساس این گزارش، در راستای توسعه تعاملات و همکاری‌های تخصصی میان بانوان تعاونگر و کارآفرین دو کشور و نیل به اهداف مطرح شده در رویداد سال گذشته، یک پلت فرم تعاملی در قالب تعریف ۴ کارگروه تخصصی و برگزاری سلسله جلسات هم‌اندیشی میان بانوان تعاونگر و کارآفرین ایران و آفریقای جنوبی در نظر گرفته شده است و قرار است دستاوردهای این تعامل و همفکری، در قالب یک رویداد کلی به صورت وبینار بین المللی، با حضور مسئولین دولتی و غیردولتی دو کشور و در سطح بین الملل، در بهار سال ۱۴۰۰ ارائه و اطلاع رسانی عمومی شود.

۴ کارگروه تخصصی در نظر گرفته شده عبارتند از صنایع دستی و گردشگری (صنایع خلاق)؛ کشاورزی و صنایع غذایی؛ سلامت و بهداشت و کارگروه آموزش که قرار است برای هر یک از این کارگروه‌ها، ۵ جلسه تعاملی و مشورتی طبق تقویم و محورهای از پیش تعیین شده، برگزار شود.

گفتنی است، در ادامه‌ی همکاری‌های مشترک میان اتاق تعاون ایران و سفارت آفریقای جنوبی در تهران در حوزه بانوان و در راستای عملیاتی‌سازی بیانیه پایانی همایش بین المللی مشترک با عنوان نقش بانوان در اقتصاد تعاون که در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با هدف توانمندسازی و تقویت روابط میان بانوان تعاونگر و کارآفرین دو کشور ایران و آفریقای جنوبی و با حضور مقامات و مسئولین بلندپایه ملی و بین المللی، برگزار شد، دو طرف برنامه‌ی مشترکی را آغاز کردند.