photo_2023-01-18_15-01-37

بررسی مشکلات تعاونگران و عدم توسعه تعاونیها

به گفته روابط عمومی شبکه تعاون تجارت به نقل از خبرگزاری بروخبر خانم استاد رضایی پیرامون جشنواره مسئولیت اجتماعی بیان داشتند : طرحی درکمیسیون بانوان اتاق تعاون کشور، اتاق تعاون ایران و همچنین اتاق تعاون تهران و به تابعیت از آن اتاق تعاون استان‌ها آغاز گردید.
در این طرح به بررسی مشکلات تعاونگران و عدم توسعه تعاونیها پرداخته شد و موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی نیز در تعاونی‌ها در اولویت قرار گرفت.
در این راستا با مجموعه هلدینگ ستاپ که دغدغه نظام‌مندی در این خصوص داشته و سالها با بخش عظیمی از مجموعه های خصوصی کشور در ارتباط هستند کمیته ای در شبکه تعاون و تجارت ایران تشکیل شد.
این کمیته نشستهای تخصصی نیز در ستاد ثمن‌های شهر تهران با همراهی سازمان‌های مردم نهاد مطرح کشور که طلایه‌دار حوزه مسئولیت اجتماعی هستند، برگزار گردید.
خروجی این جلسات منجر به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سلسه همایشهای معرفی موضوع مسئولیت اجتماعی بود.
که اولین دوره جامع نیز با هدف توسعه و تقویت اقتصاد تعاونی با توجه به تفاوت اقتصاد اجتماعی با سایر الگوهای کسب و کار در شهریور ماه سال جاری با حضور مقامات محترم از مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌ها، دادستانی کل کشور و نمایندگان ازچندین ارگان دولتی برگزار شد.
امروز هم گام را فراتر نهاده در آستانه برگزاری جشنواره ملی مسئولیت اجتماعی با حضور تعاونگران و همچنین کارآفرینان و تولیدگنندگان شاخص کشور هستیم.
این جشنواره به ریاست شورای سیاست گذاری (سرکار خانم دکتر خاطره استاد رضایی) ریاست جشنواره (آقای مهندس مهدی قدمی) دبیر جشنواره ( سرکار خانم سعیده مخلصی) برگزار می‌گردد.
هدف این جشنواره تغییر دیدگاه مردم نسبت به انجام مسئولیت اجتماعی از یک عنصر تشریفاتی و تبلیغاتی به یک رکن اساسی در جامعه کسب و کار کشور است.
در حاشیه این جشنواره با توجه به مسئولیت اجتماعی خودمان در کمیته مسئولیت اجتماعی شبکه تعاون و تجارت ایران، و همزمانی رویداد با ولادت با برکت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و روز مادر کمپینی در راستای آزادسازی و توانمندسازی بانوان زندانی (با شعار بالهایی برای پرواز ایران) نیز برگزار خواهد گردید.